OLSZTYN ZAPRASZAJĄCY I INSPIRUJĄCY
Lider zespołu: Andżelika Stawisińska, Dyrektor Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie
Do udziału w pracach zespołu zaproszono pracowników wydziałów i jednostek Urzędu Miasta Olsztyna (UMO) oraz ekspertów zewnętrznych - przedstawicieli niżej wymienionych podmiotów:
• Wydział Kultury i Ochrony Zabytków UMO,
• Biuro Promocji i Turystyki UMO,
• Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie,
• Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie,
• Olsztyński Teatr Lalek,
• Olsztyńskie Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne,
• Szkoła Podstawowa nr 30,
• Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Erica Mendelsohna w Olsztynie,
• Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. F. Chopina w Olsztynie,
• Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (przedstawiciele środowiska akademickiego, samorządu studenckiego oraz Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym UWM w Olsztynie),
• Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie,
• Wojewódzka Biblioteka Publiczna,
• Centrum Polsko-Francuskie,
• Towarzystwo Miłośników Olsztyna,
• Stowarzyszenie Wspólnota Kulturowa „Borussia”,
• Stowarzyszenie Robisz.to,
• Biuro Dzielnicy Zatorze,
• Fundacja ARToffNIA,
• Olsztyński Teatr Tańca,
• Oddział Warmińsko-Mazurski PTTK w Olsztynie,
• MADE IN Warmia & Mazury,
• Hampton by Hilton Olsztyn,
• Gdańska Szkoła Filmowa Oddział Olsztyn,
• Wasyluk Projektowanie Kreatywne,
• MADE IN,
• DronXSystem
oraz przedstawiciele środowiska artystycznego.
Program realizuje dwa cele operacyjne Strategii Rozwoju Miasta – Olsztyn 2030+ w ramach celu strategicznego Olsztyn otwarty:
- cel operacyjny Olsztyn zapraszający,
- cel operacyjny Olsztyn inspirujący.
Kierunki działań, nad którymi pracowali członkowie zespołu:
• kultura i zwiększanie uczestnictwa mieszkańców w tworzeniu i wspieraniu kultury,
• pobudzanie działalności kreatywnej, wychodzącej poza standardowe rozwiązania,
• działania pilotażowe w różnych sferach funkcjonowania miasta,
• promocja osiągnięć wspólnoty samorządowej oraz mieszkańców Olsztyna,
• budowanie sieci współpracy,
• wzrost jakości promocji miasta i szeroko rozumianego public relations,
• wzmacnianie jakości oferty inwestycyjnej Olsztyna, uwzględniającej również elementy jakości życia,
• rozwój oferty mieszkaniowej,
• podnoszenie jakości oferty wypoczynkowej (również w kontekście atrakcji turystycznych),
• podnoszenie jakości oferty dydaktycznej (uczelnie).
-
OLSZTYN INSPIRUJĄCY I ZAPRASZAJĄCY.docx POBIERZ PLIK